jesson

Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Egentligen?!

Av Jessica - 5 mars 2009 10:46


Ännu en hemmadag; mår dock bättre idag än igår. Det finns hopp! =)


Idag har jag fortsatt att surfa runt på andras bloggar. Vi är ganska många som skriver om vardagliga ting, och frågan är ju hur intressant det egentligen är?! Har ännu inte hittat någon favoritblogg att följa, och tur är väl det, för jag har fullt upp att följa min egen! ;o) Tycker dock att jag ständigt återkommer till samma ämnen. Måste vara skittrist för andra att läsa egentligen! Mitt liv: same, same, a bit different, same, same, same...

Jag skulle vilja göra mycket mer än att bara träna, handla, laga mat, tvätta, stryka och ta hand om andra vanligen förekommande och återkomande sysslor. Jag vill skapa! Skriva, rita, kreera,  måla, sjunga, göra musik, fotografera - uttrycka mig!!!


Gå på en skrivkurs kanske - var hittar man sånt? Egentligen skulle jag vilja gå vilken kurs som helst nästan, bara för att lära mig något nytt. Utbilda mig? Utvecklas! Jag hinner, som sagt var i ett tidigare inlägg, oftast inte tänka så mycket utan lever med autopiloten påslagen. Men två dagar hemma gör att man hinner fundera en del... Vad vill jag med mitt liv egentligen? Hur hamnade jag där jag hamnade? Vad är det meningen att jag ska göra?  Egentligen?!

Är jag i harmoni med mig själv? Gör jag det som jag är bäst på? Tar jag hand om mina talanger? Lever jag i samklang med universum och mitt innersta väsen? Hur vet jag? Jag har tänkt och tänkt igår och idag, och snart måste jag börja lyssna inåt - vad är det jag vill?


Jag måste göra något nu - får araben på att gå hemma! Det tyder ju dock på att jag börjar bli bättre, så jag väljer att se myrorna i brallorna som något väldigt positivt. Jag tror jag ska ge mig iväg och handla lite, så jag känner att jag gör någon nytta. Dammsugningen igår var ju ett försök att göra just nytta, och nu drabbas jag alltså av nästa useless-släng!


Jag smyger på mig anonyma kepsen, vilken jag drar ner långt över ögonen, så jag blir lite hemlig. Slinker in på ICA och handlar matvaror till dagens middag, samt att jag MÅSTE stanna till i bokhandeln och se om de har Camilla Ceders bok "Fruset ögonblick" som jag läste om i G-P i morse...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards