jesson

Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Lördagsmys

Av Jessica - 18 april 2009 08:17


Vaknade först vid fem, gick ut och hämtade tidningarna, bokade in mig på cirkelgym i morgon eftermiddag och sen kröp jag ner i sängen och somnade om. Mmm - härligt! =)


Klockan sju vaknade jag nästa gång, och då steg jag upp. Bläddrade i tidningarna, tömde diskmaskinen, vek tvätt, körde igång en maskin tvätt, klädde på mig, bäddade och åt frukost.


Nu har jag kört ett par omgångar Alfapet och om en dryg timma ska jag hoppa upp på cykeln och svänga förbi kyrkan för att där möta upp med en kompis som ska cykla med till Friskis. Klockan tio är vi inbokade på spinning, och det ska bli så skönt.


Det är ännu en strålande vacker dag i Kungsbacka. Jag tror att jag ska ta bilen ut till havet efter träningen för att kanske ta lite bilder, men även för att passa på att sola och njuta ett par timmar. Plocka med mig en bok kanske och bara sitta där och glassa.


Sen måste jag handla, men det känns som jag klarat av rätt många andra måsten redan nu på morgonen, så den lilla uppgiften är inte så betungande. Största "problemet" som jag anser mig ha idag är att bestämma vad jag ska äta till middag och det är ändå ett väldigt lättlöst problem. Bara att känna efter vad jag känner för och handla därefter.


Undrar vad vår nya granne skulle tycka om jag drog igång och började spela piano nu? Det är nämligen vad jag känner för att göra, men jag tror jag måste avstå - åtminstone fram till klockan nio... Nej, jag tar en omgång Alfapet till och surfar ut på Hemnet en stund så får jag tiden att gå tills det är dags att trampa iväg till Kabelgatan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards