jesson

Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Wood anemones

Av Jessica - 18 april 2009 17:39


Åh, vilken underbar dag! Spinningpasset i morse var lika bra som vanligt - en härlig start på dagen! Väl hemma körde jag igång en maskin tvätt till, duschade, gjorde mig i ordning och sen packade jag in mig själv, brassestolen, tidningar, böcker, lunch och körde ut till Smarholmen. Satte mig längst ut på en brygga, åt och lyssnade till vågornas skvalp. Idylliskt så det förslår...


Men jag var för tunt klädd! Ändå hade jag långbyxor, linne och munkjacka. Provade att sätta mig så att bilen läade mig, men efter en kort stund insåg jag att hur gärna jag än ville njuta så gjorde jag inte det, under dessa förhållanden. Bara att hoppa in i bilen igen och styra kosan tillbaks mot stan.


Jag handlade och sen åkte jag hem och satte mig på balkongen & läste. Där, i söderläge, var det varmt nog för att bara sitta i linne! Ja, nästan lite för varmt, men emellanåt gick jag in och svalkade av mig vid pianot.


När jag suttit hemma och latat mig ett tag  blev jag ganska rastlös, så jag spände på mig bältet, fäste kameran i det, fällde ner solglasögonen och gav mig ut på en cykeltur. Stannade till vid Hamntorget, där jag satte mig på en bänk och njöt en stund av vattnet och solen. Sen tramapde jag över till Kolla, vidare bort mot Tingberget och sen ner mot stan igen för att därefter cykla längs ån via Signeskulle och Tölö tvärled hem. Det var en skön tur och se vilka fina vitsippor jag hittade uppe vid Kungsbackaskogen!


Så fixade jag lite mat; tagliatelle och hemgjord pesto. Åh, vad det är gott! Jag njuter verkligen av den smaken! Hade jag serverat det till resten av familjen hade jag inte gjort någon större succé. Nu var jag dock som sagt var ensam, så jag klappade mig på axeln - för att jag varit så duktig - och tackade mig själv för den goda maten. =)


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Jo, jag ska vika ihop tvätten som hänger ute, men nu tycker jag nästan att det räcker med att vara ensam. Hade varit mysigt om familjen varit hemma... Saknar dem! Nå, i morgon kommer de ju hem, så jag får härda ut tills dess!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards