jesson

Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Härlig helg

Av Jessica - 25 maj 2009 06:48


Det blev en bloggfri helg, men nu är jag tillbaks. I fredags efter jobbet kom jag hem till ett välstädat hem och en make som lagade mat. Vi bjöd hit svägerskan med familj på middag, bestående av chokladmarinerad fläskfilé med rotftuktsterrin och till dessert varma bär med kesella. Gott!


Det blev väldigt uppskattat av gästerna, för de lever sina liv i lådor just nu och äter på papperstallrikar. De ska alldeles snart flytta, så det mesta är nerpackat. Vi bestämde att de skulle äta hos oss även på lördagen.


Lördag morgon cyklade jag till Friskis och körde ett spinningpass - härligt! Så kom jag hem och då var maken i full färd med att ragga spelare till en fotbollsmatch i Halmstad. Han fick åka ner till Halmstad en sväng och lämna av spelarna och blev kvar där nere ett tag.


Därför tog jag hand om matlagningen i lördags. På kvällens meny denna afton stod krispig kyckling med ris, sallad och syrlig chokladkaka till dessert. Fantastiskt gott och nöjda middagsgäster än en gång. Sonen och hans kompis åt här och LAN-ade sedan resten av kvällen/natten. Vi andra spelade Pictionary och Rappakalja till klockan ett.


Igår hade vi en riktig slapparedag hemma. Jag låg kvar i sängen länge, länge och läste tidningen, halvslumrade och bara njöt av att ha en ordentlig sovmorgon. Sen tittade vi på TV och tyckte det var så skönt att bara hänga i soffan. På eftermiddagen åkte vi och hyrde oss några filmer; Allt flyter, Australia och Arn riket vid vägens slut. Vi tittade på två av filmerna och gick sen och la oss ganska tidigt. Härlig, ledig söndag - men idag är det full rulle som gäller igen!  

 
 
Ingen bild

Susanne

25 maj 2009 10:19

Hej =)
Vilken underbar helg! Och vilken lyx! Sätta sig vid dukat bord och bara skämmas bort.
Tack för 2 mys-kvällar=)
Kram i massor

 
Ingen bild

lollo

28 maj 2009 00:00

ååååå vad det lät gotttt!!!!!vill ha vill ha!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards