jesson

Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Ännu en dag vid havet väntar

Av Jessica - 23 juni 2009 08:16


 

Tack för alla uppmuntrande kommentarer! =)

Camilla H, kul att du hittat hit också! 


Vilken semestervecka jag valt! Kanon - kunde inte bli bättre!

Idag är sonen med maken och jobbar, så jag har inga andra förpliktelser än dem jag själv föresätter mig. Kör en maskin tvätt som jag ska hänga om en halvtimma, har läst både Kungsbacka-Posten och G-P noga i sängen och just avnjutit en god frukost bestående av två grova mackor med ost, färsk gurka och en kopp kaffe. Livet är gott!


Vid tiotiden tänker jag packa in mig själv, en bok, solstolen, pastasallad till lunch, solkräm, solglasögon, badhandduk och badkläder i bilen och köra ut till havet för ännu en dag med vattnets kluckande och glittrande, som ljuv musik för mina öron. Kanske ska göra ett försök att doppa mig idag också.


Maken hoppade i ute vid Smarholmen igår. Vi åkte dit hela lilla familjen för att äta middag där och då passade han på. Brrr! Men om solen värmer bra idag ska jag nog våga mig i jag också. 


Efter middagen på Smarholmen cyklade jag bort till Varlaskolans gräsplan. Halv sju varje måndag och onsdag hela sommaren, oavsett väder, kör Friskis sin utejympa där. Det var mycket folk och helt underbart skönt att träna utomhus. När en timmas fysisk aktivitet avslutas med några minuter liggandes på rygg, med en klarblå himmel som tak, doftande sommargräs som madrass och pulsen är på väg ner - då mår jag som en prinsessa! Tror minsann jag ska bege mig dit i morgon också! =)


Nu ska jag börja packa ner mina saker, ställa upp torkställningen ute och förbereda så jag snabbt kommer iväg när jag väl är färdig - beachen, här kommer jag! Tjoho!

 
 
Ingen bild

AMC

23 juni 2009 17:39

vilken dag det har varit på jobbet puh:)
men oj vad roligt.lite spännande att rapportera till dig på måndag.
Du har verkligen prickat in rätt vecka,
det är du väl värd.
ses på torsdag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards