jesson

Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Bad, utflykter och två veckor kvar

Av Jessica - 6 juli 2009 06:45


Sova ut? Skojar jag med mig själv, eller? En lördagmorgon, när solen gassat på hela veckan och risken för sämre väder är överhängande? Skulle inte tro det!


Nej, klockan åtta i lördags gick jag upp, fixade frukost, packade matsäcken, jagade upp älsklingen ur sängen, hoppade i bikinin, laddade kylväskan med ett antal liter vatten och halv tio var vi på plats ute vid Smarholmen för en dag fylld av sol och bad i det vid bryggan manetfria, salta och 22-gradiga vattnet! Underbart!


På kvällen var vi hemma hos Blondie och hennes make. De hade även bjudit över sina grannar och vi spelade kort och hade det underbart trevligt i den ljumma sommarkvällen, även om jag förlorade spelet. ;o)


Vaknade igår och då hade molnen rullat in, så det var inte aktuellt att åka och bada då. Tog hand om lite tvätt, fikade här hemma med Blondie & hennes make och sen åkte jag och älsklingen på utflykt till Gunnebo slott.


Där tror jag aldrig att jag har varit förut. Själva slottet var intressant att se om än inte storslaget magnifikt, men oj, vilken härlig miljö för övrigt! Lummigt & grönt, och vilken köksträdgård... Åh, det var som en lisa för själen att gå runt där.


Sen åkte vi hemåt, handlade på vägen,  och jag lagade god pasta med pesto. På kvällen åkte maken och jag in till Röda Sten, för vi var sugna på lite mer utflykt & fotografering. Vi hann inte stanna så länge förrän regnet kom, men det var mysigt den stunden det varade.


Tittade på film innan det var dags att sova, och nu har det raskt blivit måndag och dags för vardagsbestyr igen. Himlen är alldeles grå, temperaturen ligger någonstans runt arton grader och jag huttrar lite så här på morgonkvisten, trots att det är lite småkladdigt i luften.


Idag blir det en bra måndag på jobbet tror jag. Chefen är tillbaks från två veckors bilsemester och det ska bli så spännande att höra hur hon har haft det. Ausa och AMC börjar sina semestrar idag, så det kommer att bli tomt utan dem, men det får funka helt enkelt. Två veckor kvar tills det är min tur att ha längre ledighet än en vecka... Ser fram emot det och börjar räkna ner nu.


Ingen utejympa med Friskis för min del ikväll förmodligen, för det kan tänkas komma en och annan skur idag, men ett medelpass inomhus klockan sex ikväll får duga i så fall.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards