jesson

Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Feng Shui-rensing och min störning

Av Jessica - 18 juli 2009 09:48


Tack Camilla H - jag tror och hoppas att det kommer att bli en underbar semester. Bara att få vara ledig, inte behöva ställa någon klocka på morgonen, ta dagen som den kommer och ladda upp batterierna ordentligt. Åh, det ska bli så skönt!


Lite nytta ska jag försöka hinna med under de här veckorna också. T ex göra en riktigt feng shui-rensning under några regniga dagar. Verkar ju lovande att kunna göra det redan nu inledningsvis. Väderprognosen pekar på regn i flera flera dagar framöver, så då tänker jag passa på! Sen kommer nog solen tillbaks, skiner över mig och världen igen och låter mig få några underbara dagar ute vid Smarholmen. Då kan jag ligga där med lätt hjärta, rent samvete och ha tonvis med ny energi flödandes i vårt hem. 


Det är en sån befrielse med såna här superröj! När alla onödiga pinaler är slängda, alla lådor och skåp är genomgångna, rena och i perfekt ordning. Då kan jag dra ut en låda  i en byrå efteråt eller öppna en skåpslucka och bara njuta av hur perfekt allting står/ligger, och hur lugnt och harmoniskt allt känns. Sjukt? Kanske, men det känns som en ganska okej störning att ha - inget jag behöver sitta inspärrad på psyket för, enligt mig själv i alla fall.


Om nu någon skulle ha missat det så är jag alltså en person som generellt gillar/kräver ordning och reda. Kaos gör mig orolig i själen. Jag vill veta exakt var jag har mina saker och har jag ställt en sak på ett visst sätt är det för att det är meningen att det ska vara just så.


Om någon ändrar på det, så att ett föremål enligt mig står felvänt, eller har fel avstånd till nästa föremål i förhållande till det förra så blir jag helt störd. Jag kan försöka ignorera det, men oordningen pockar hela tiden på min uppmärksamhet, jag ser det tokiga i ögonvrån hela tiden, och till slut är jag tvungen att gå och ställa rätt grejerna, och då känner jag mig lugn igen.


Någon som har svårt att förstå det? Jag vet en som vet EXAKT vad jag menar, och det är min kära mor. Äpplet faller inte långt från trädet, vet ni... =)


Efter middagen igår fick vi sällskap av Footie och Stenis med familj. En stund senare dök även Blondie och Merca upp. Vi satt på vår framsida allihop, petade i oss lite snacks, drack vin och tjôtade till sent. Mysigt!


Idag har vi inga direkta planer. Maken sitter på framsidan, dricker kaffe och löser melodikrysset. Sonen och hans kompis spelar COD eller WOW eller vad det nu kan tänkas vara och jag har bara ett litet bekymmer just nu. Magen knorrar - jag är sugen på kaffe och macka - men ingen annan verkar sugen på att plocka fram frukost. Ska JAG behöva göra det? Jag har ju precis börjat min semseter! ;O) Äsch, jag gör det, jag gör det...

 
 
Ingen bild

AMC

18 juli 2009 11:16

jag förstår precis vad du menar med att själen blir orolig utav oreda:)
hmm synd att mina familje medlemmar inte har samma uppfattning som jag.
Njut utav dagen nu skall vi till Naturhistoriska museet.

 
Ingen bild

Susanne

19 juli 2009 11:40

Hej
Härligt med semester Jessica !! Vi påbörjar våran semester (1 vecka, men så skönt)idag. Herre gud vi sov till kl 11... har väll aldrig hänt. Snacka om avkopplad! Ha nu en mysig semester=) Vi ses nog.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards