jesson

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Change of plans och tvådagarsbakrus?

Av Jessica - 23 augusti 2009 16:10


Nej, i fredags var vi inte hos Merca  och Blondie. De kom till oss istället, och det är ju minst lika trevligt och mysigt. Vi åt, pratade och spelade kort. Mark kom också hit och var med på kortspel. När Merca och Blondie dragit sig hemåt för kvällen satt maken och Mark kvar i köket och diskuterade.


Själv gick jag och la mig, men sov inte länge förrän jag vaknade av att jag mådde så illa. Fy, vad äckligt. Jag trodde först att jag druckit lite för mycket vin, och att det var därför jag kräktes, men hela dagen igår var jag också helt däckad, kräktes, kunde inte äta och mådde så dåligt. Vinet? Kycklingen? Stress? Ont i huvudet hade jag och helt körd i magen var jag hur som helst. Det var soffläge största delen av dagen och kvällen. Tur att det var friidrott på TV hela kvällen, för det är ju roligt att titta på.


Vaknade i morse och mådde bättre, men jag har fortfarande uppror i magen och har ont, känns som tarmarna inte riktigt vet hur de ska bete sig. Världens tvådagarsbakrus eller är det något annat? Jag vet inte, men jag vet så pass mycket att det inte blir någon träning för min del idag på grund av det här. :(


Maken och sonen är iväg på match nu. Sonen skulle inte vara med och spela egentligen, men det fattades folk i B-laget så fyra 93:or behövde förstärka truppen. Han har inte varit hemma mycket i helgen. Maken körde honom hem till en kompis i fredags kväll, och sen dess har jag inte sett röken av honom förrän nu i eftermiddags, innan de åkte bort till Hamravallen.


Jag tvättar, målar naglarna och filosoferar kring huset i Vallda. Hur kan det bli mitt? Hur kommer jag snabbt och lätt åt  250 000 kr till en kontantinsats? Har du något förslag? Ska jag hoppas på tur i spel kanske? Köpa en lackväska och bege mig till Rosenlund? Det är inte det lättaste att skrapa ihop en så ansenlig summa pengar. Kanske får bida vår tid, vänta, spara och köpa när den nya ägaren väl blir redo att sälja - nästa gång...


Nu ska jag sätta mig i fåtöljen och läsa lite tror jag. Passa på innan det är dags att börja förbereda maten. Ah, skönt med söndag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards