jesson

Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Cykelfest och dansafro

Av Jessica - 7 september 2009 06:48


Tänk vad fort en helg går ändå. Redan måndag - wow, hur gick det till?


I fredags kväll hade vi en lugn hemmakväll, och sen på lördagen gick jag upp tidigt och åkte och körde ett spinningpass. Väl hemma igen började jag förbereda för kvällens förrätt - det blev kavringsnittar med parmesanostcreme med vitt mousserande vin, samt heta räkor med ett annat vitt vin till.


Allting var tvunget att vara väl förberett, för festen började halv fem i Tölögården och halv sex skulle vi ta emot sex gäster hemma hos oss, så det var bara det allra sista vi hann med när vi väl cyklat hem. Vi inledde dock med att hälsa på hemma hos Blondie och Merca. Ett par andra kompisar var också där, och sen cyklade vi tillsammans bort till Tölögården.


Redan när vi kom fram var det fullt ös. En kille stod utanför med gitarren inkopplad och sjöng. Riktigt jädra bra var han! Lätt att komma i feststämning var det och alla var så glada och förväntningarna på kvällen var höga. När vi minglat runt en stund och hälsat på alla fick vi hämta våra kuvert med kvällens destinationer. Därmed gick startskottet och festen var igång!


Hem till oss kom ett gäng glada människor. Ett par var här för två år sen, på cykelfest, då vi bjöd på dessert. Sen var det ett par från Hovås som jag aldrig sett tidigare samt ett par från Lerkil - kvinnan driver en restaurang här i stan, så henne hade jag lite pejl på men inte hennes make. Det var jättetrevligt, och ett gott betyg som värdpar är det väl när gästerna inte vill cykla vidare till varmrätten?


Vi splittrades och maken och jag trampade upp till Fors - killerbacken i år igen... Vi skulle hem till ett par som vi känt några år och dit kom ett par som vi lärt känna då sonen spelade handboll, samt en Friskisledare och hennes make. Vi bjöds på god chili con carne och hade det riktigt trevligt.


Därefter hade vi inte så långt att cykla till dessertstället. Hamnade hemma hos ett par som vi aldrig sett förut. Tio år äldre än oss ungefär, så det är inte så konstigt, man har liksom inte umgåtts i samma kretsar. Dit kom även ett par som haft sin dotter i sonens klass i grundskolan samt ett annat par som jag vagt kände igen från Friskis. Chokladkaka bjöds det på här och t o m jag som inte är någon kak- & kaffebrödsälskare tyckte att den var suveränt god! Toppbetyg!


Sedan rullade vi ner för backen, och trampade bort till Tölögården igen, där alla slöt upp och berättade för varandra var man varit, vilka man träffat och hur man haft det. En del nya bekantskaper hade ju gjorts och det märktes nya konstellationer på dansgolvet bland annat.


Vi dansade på och hade skoj fram till två ungefär, sen tyckte jag det var dags att dra sig hemåt. Maken och jag ledde cyklarna hem och kvart i tre kom jag i säng, mycket nöjd med kvällen.


Igår, när vi vaknat ringde vi Blondie och Merca och drog med oss dem ut på en riktigt härlig långpromenad. Vi stannade till på Karma och tog en kopp kaffe tillsammans med två av cykelfestarrangörerna och deras makar och sen gick vi hem igen. Underbart väder var det och en riktigt härlig dag för en långpromenad.


På kvällen åkte jag till Friskis och körde dett dansafropass. Det har jag testat två gånger tidigare, och det är riktigt härligt, svettigt och roligt. Sen kom jag hem och då hade maken fixat middag som vi intog framför TV:n samtidigt som vi tittade på "Ensam mamma söker". Sen hängde vi en stund till i soffan, men vid tiotiden gav jag upp - det tar på krafterna att vara ute och svira på nätterna...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards