jesson

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Lägger sången på hyllan men kalasar ändå

Av Jessica - 3 oktober 2009 08:13


33-25 vann Aranäs med över Kärra i gårdagens handbollsmatch. Vi var på plats, maken, Blondie, Merca och jag. Vi hade cyklat bort till Aranäshallen denna småkyliga, men regnfria, fredagkväll. Först var vi på lite mingel i partytältet på utsidan, tittade på den fartfyllda, bra och spännande matchen och avslutade sen sportkvällen med en liten bit mat och en öl i partytältet. Över 630 personer var vi i publiken och det är ju bra uppslutning får man säga. 


Vi cyklade vidare till Naam, där Merca och en utsvulten Blondie beställde mat, sen stod vi på torget en liten stund och lyssnade på Titiyo och någon snubbe, som jag inte har en aning om vem han är. Men det var för kallt för att vi skulle kunna stå ute någon längre stund så vi trampade strax hemåt och var som ispinnar när vi väl kom hem.


Idag regnar det och hela världen är grå. Det matchar min sinnesstämning just nu ganska väl måste jag säga... Jag ska nämligen sluta sjunga! Fick besked från Friskiskören att jag inte kommit med och jä-lar var det sved! Mitt ego har fått sig en rejäl törn. Av 90 sökande har de valt ut 40 och jag är INTE en av dem!


Lull-lull i mejlet om att det inte behöver bero på att min sångröst inte räcker till. De hänvisar till att urvalet skett för att balansen av de olika stämmorna ska bilda en helhet och dessutom vill de att kören i viss mån ska återspegla föreningen, dvs. en bred blandning av olika människor. I mejlet står det också att en personlig motivering inte kan ges till alla och avslutas med: "Skulle det bli aktuellt att utöka kören så hoppas vi att du söker igen!" Näe, jag skulle inte tro det! Nu är det färdigsjunget för min del och jag lägger nog sången på hyllan för all framtid!


Idag ska vi ha kalas! Fira sonen en gång till. Lite fika ska vi ordna med här i eftermiddag och det ska bli riktigt trevligt. Gå här inne, när det regnar så dant ute, bland tända ljus och festklädda vänner. Det blir nog en bra lördag trots allt!


 
 
Ingen bild

AMC

3 oktober 2009 14:01

KOM IGEN:), låt dem inte hindra dig från att fortsätta sjunga , du är för bra för dem.

 
Ingen bild

Mor

3 oktober 2009 17:55

Åh, så tråkigt att du inte kom med i kören!*Snyft*
De vet inte vad de gått miste om...du som glittrar och sjunger och därmed gläder den som lyssnar får bara inte som du skriver "lägga sången på hyllan", där gläder den f***n ingen. Så som Torgny Mogren (skidåkaren) sa, "det är bara att bryta ihop och sedan komma igen". Så go for it girl!!!

 
Ingen bild

Malin Theander

3 oktober 2009 18:41

Men goa Jessica !!!

Inte skall du deppa för att du inte kom med i den kören.

Har du funderat på att du kanske var för DUKTIG ???

Ryck upp dig nu och ta nya tag vi vet både du och jag o många med oss att du är en jätteduktig sångerska.

Många kramizar Malin :0)

 
Ingen bild

Camilla H

4 oktober 2009 08:28

Har ju hört dig sjunga och jag tror att du var nog för bra för kören!
Keep on singing!!
Kram !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards