jesson

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Internet, internet please don't let us down!

Av Jessica - 13 november 2009 17:48

  

Idag har det snöat här i Kungsbacka. Det föll ganska stora flingor vid lunchtid, och det var en härlig känsla att gå på torget idag. Där var det fullt med annorlunda marknadsstånd än vi är vana vid. Det är europeisk marknad till och med i morgon. Det talas franska, engelska och svenska om vartannat och till försäljning finns bland annat ost, korv, krimskrams, sjalar, godis och grejer. Crepes och grillat serveras och det är riktigt mysigt. Detta ihop med ett skönt snöfall gav i alla fall mig julkänslor... 


Det ligger förstås ingen snö på marken nu, och i morgon ska det bli upp emot tio plusgrader hörde jag, men den här lilla stunden vinter var verkligen välkommen här på västkusten. 


Idag strejkade internet på jobbet. Vad handikappad man blir! Kommer inte åt telefonprogrammet på datorn, dessutom krånglade Kungälvs telefoner, vilket försvårade kommunikationen ytterligare, mejlen låg nere och vad gör man när man är van vid att mejla gång efter annan varje dag?! Är så beroende av den virtuella verkligheten att det är skrämmande.


Tänker på hur det skulle bli utan internet hemma hos mig och min familj. Jösses! Jag som tassar upp tidigt varje morgon, kollar mejlen & facebook, bloggar, läser bloggar och börjar dagen med att bli uppdaterad med vad som hänt i cyberrymden och i verkligheten... Sonen ska vi inte tala om. Han startar datorn och sätter sig på plats innan han ens borstat tänderna och klätt på sig. Där wow:as det och pratas i telefon samtidigt som det chattas på msn minsann. När hans dator, efter något LAN, befinner sig på någon kompis adress blir det ganska rastlöst på hans tolv kvadrat. Vad GÖR man utan dator, brukar han säga. Han har verkligen INGENTING att göra då, stackarn. Internet, internet please don't let us down!


Nej minsann, nu börjar det dra ihop sig för mig att hacka grönsaker, duka och steka upp tacofärsen. Ljusen är redan tända, såväl Yankee candle "clean cotton"-ljuset som blockljus och värmeljus, Paul Potts sjunger "I did it my way" på spanska i vardagsrummet - "A Mi Manera"... Mmm, fredag!


 
 
Kära mor

Kära mor

14 november 2009 05:39

Godmorgon!
Nu blev du förvånad va? Men på min blogg kan du läsa varför jag är uppe vid denna okristliga tid.
F.ö vill jag bara kika in och säga att jag läst det du skrivit och ryser vid blotta tanken på att bli av med denna ventil som dator och internet ger mig möjlighet att sysselsätta mig med. Lite skrämmande dock att "SnyggD" verkar lika beroende som jag, och iofs även du i ditt arbete.
Puss å kram!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
margit

margit

15 november 2009 23:56

Hittat in till din blogg och tittat lite runt!
Fortsätt med bloggen...det är ett roligt nöje eller hobby... bra både för sig själv och nära o kära och att även nå/få nya vänner.
Jag har idag tittat tillbak på min egen blogg och "läst lite gammalt" och påmints om hänelser som varit..
Önskar di en fin vecka!
Kram!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards