jesson

Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Äpplet faller inte långt från trädet

Av Jessica - 14 november 2009 08:50

pussmun  

Kära mor, en av mina trognaste läsare och mest kommenterande; tack för besöket och feedbacken. En kommentar väntar på dig, på din egen blogg. Vilket liv vi lever, mor och dotter. Den ena bloggar värre än den andra, hänvisar till blogginlägg och kommentarer kors och tvärs. Men det är ju modernt att kommunicera på detta sätt, det passar oss båda och äpplet faller som bekant inte så långt från trädet. Även om det var äpplet som inledde denna "karriär" och trädet hängde på i efterhand... Kyss


Om drygt en timma sitter jag på en av spincyklarna i stora spinningsalen på Friskis och värmer upp inför en timmas härlig träning. Tänk vad veckan går fort. Det var nyss jag satt här och skrev om det svarta vattnet känns det som och så var det en hel vecka sen. Idag ska jag väl inte behöva åka tillbaks till Friskis för att duscha dock, utan efter avslutat pass får jag ta en lång skön dusch i mitt eget hem. Ah, lovely.


Igår åkte sonen direkt hem till en kompis för övernattning efter fotbollsträningen. Av planerna med unga middags- och nattgäster blev det alltså intet. De hade kastat om i planeringen fick jag reda på efter det att jag skrivit gårdagens första inlägg. Ikväll har han istället flaggat upp för att det kommer kompisar hit. Det funkar det också. Får jag ha ungdomarna här hemma både fredag och lördag kväll är det toppen, men en kväll får gå an. Tänk om det inte alls ville vara här - då hade jag blivit riktigt ledsen.


Istället fick vi sällskap av Merca en stund igår kväll. Blondie var ute med jobbet och deras barn var ute på varsitt håll, så han var sällskapssjuk. Vi såg till att han fick lite mat i sig och sen hängde han med oss i soffan och tittade på Idol, trots att det inte egentligen intresserar honom på samma sätt som det gör oss. När Flashforward hållit på en stund därefter somnade han till i soffan och begav sig strax därpå hemåt för att sova. Vi kollade klart på programmet och sen gick vi också och la oss.  En lugn, skön och vanlig fredagkväll var därmed till ända.




 
 
Mor

Mor

14 november 2009 21:15

Hallå där!
Nu är jag så trött på dansband så jag sitter hellre här än framför TV:n
Egentligen vill jag inget annat än att säga att jag läst, njuttit och förstått det du skrivit. =D
Lördgskram!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Nattfunderande mor

Nattfunderande mor

15 november 2009 01:42

Hallå!
Hjälparen i nöden d.v.s du hoppas jag kan tycka till ang det här med tacken för kommentarerna på bloggen, det trillar ju in en då och då som du kanske sett, och självklart är jag jätteglad för det men har alltså börjat fundera i de här banorna som att...
räcker det inte att jag tackar på era sidor med en kommentar och alltså bara skriver svar till den som inte bloggar? F.n har faktiskt alla utom Ing-Marie & Anders en egen blogg.
Ser fram emot din åsikt.
Puss och kram så länge!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards