jesson

Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Grön jul och svininfluensa

Av Jessica - 26 november 2009 06:46

pussmun  

Tackar Maddie för titten och kommentaren - håller dessutom med dig; Ki-box är riktigt roligt!  


Så var det torsdag morgon och jag är ensam om att stiga upp tidigt i det här hushållet idag. Både maken och sonen har tagit ledigt. Det har nämligen blivit dags för avresa till Jönköping och Dreamhack för sonen och hans kompis del idag, och maken ska köra dem.


Jag är lite nervös för hur det ska gå, men som en trygghet kommer kompisens föräldrar att befinna sig på mässa i Jönköping över hela helgen, så de har lovat att kika till killarna emellanåt. Känns tryggt att ha back up på plats.


På Nyhetsmorgon pratade nyss Dag Klackenberg från Svensk Handel om att julhandeln kommer att slå alla rekord, i år igen! 61 miljarder ska omsättas totalt, vilket innebär att varje svensk spenderar  6 600 kr under december månad. Vansinnigt mycket pengar! Undrar vad jag ska lägga mina 6 600 kr på? Det blir nog ingen spikmatta i alla fall, även om det sägs bli årets julklapp.


Nästa inslag på nyheterna handlade om vanvården som grisuppfödarna utsätter sina djur för - det är inte så man blir sugen på att köpa någon julskinka direkt. Funderar på en helt grön jul i år. Vädermässigt lär det inte bli några problem - snön lyser med sin totala frånvaro - men jag tror inte familjen ställer upp på ett julbord utan skinka. Jag får nog grisstrejka själv!


På tal om grisar - idag tror jag att det är aktuellt att uppsöka en vårdcentral för att bli vaccinerad mot svininfluensa. Jag hörde förra veckan att från och med torsdag denna vecka skulle vi i övrigt friska, födda 1969 eller senare, få tillgång till vaccinet. Jag har ju vägt för och emot i evigheter nu, men får jag idag så tar jag vaccinet!



 
 
Lars

Lars

26 november 2009 07:53

Ang bacon influensan så sa du på radion i går att det är 20 000 svenskar som fått biverkningar av sprutan. det låter som om jag hoppar den puss på dig

http://bigbrother.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mica

26 november 2009 09:30

Hej Jess, hela familjen vaccinerade sig i tisdags. Jag fick lite ont i kroppen, Tindra och Kalle lite feber och Wille bara lite ont i armen. Det kändes skönt att ha det gjort. Syns imorgon, kram Mica

 
Mamma

Mamma

26 november 2009 20:53

Skönt att läsa om Jönköpingresenärerna (de yngre) och deras back up *suck*.

Såg att du inte riktigt bestämt vad du ska göra med dina 6.600:- och undrar om du vill ha hjälp att spendera dem *skratt*.

Läste att den sändning med vaccin som skulle börja ges till er idag nog skulle bli försenad, men jag hoppas att det inte stämde, för i så fall har du fått din spruta idag.
Godkväll med pussar och kramar!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards