jesson

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Julbord och trams

Av Jessica - 6 december 2009 15:38

pussmun  

Tackar Camilla för kommentaren, och det blev ju en riktigt bra fest, så lyckönskningarna hjälpte. Vi samlades först på jobbet, några stycken, för att därefter i bilar ta oss ut till Älvsåkersgården.


Vi minglade runt i ett tält utomhus till att börja med och sedan förflyttade vi oss inomhus och satte oss till bords. Jag hamnade jämte en säljare från Stenungsund, en från Kungälv och hade dessutom turen att få AMC alldeles i närheten. Sämre sällskap kunde man ha.


Maten vid såna här tillfällen är ju inget speciellt för mig. Jag inledde det kalla med två vörtbrödsskivor och edamerost. När det sedan var dags för det varma laddade jag min tallrik med två prinskorvar, två köttbullar och en rejäl slev varm rödkål. Gott, men inte så sensationellt. Tur att jag ätit hemma innan.


Vi blev underhållna av TRAMS-gänget, och en sketch krävde medverkan från publiken, så ett antal utvalda fick ge sig upp på scen. Det var hur lyckat som helst! En del allsångsnummer utförde vi också och därefter blev det sedvanlig dans och så hade man ordnat en bar där vi kunde handla drinkar till en billig penning.  Jag fick tag på en riktigt äcklig drink, som jag lämnade tillbaks och sen två bra.


En rolig afton blev det på det hela taget, men jag blev rätt yr i mössan på slutet. Ja, ja, det är sånt som händer ibland. Bara att gå hem och lägga sig och betala med en kraftig huvudvärk som idag. Jag har hållit en väldigt låg profil idag kan jag säga...


Ikväll har jag bokat in mig på cirkelgym, men jag är inte så sugen på det faktiskt. Tror inte att min kropp riktigt vill följa med mig till Friskis idag, så jag får nog boka av, vila lite till och komma igen i morgon.

 
 
Mamma

Mamma

6 december 2009 16:31

Lilla hjärtat!
Nu är inget sig likt...jag menar, jag kallar dig det som annars Lars brukar göra, och du mår som du väl aldrig brukar göra, iaf inte efter en fest. Men det är ju bara jul en gång om året och jag tror att allt varit värt sitt pris. =D
Och det kommer mera...som ett TV-program en gång i tiden hette, (jag menar att du har mera firande att vänta), julen varar ju till påska.
Men nu idag är det advent...och varma adventskramar kommer här till dig från mig!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards