jesson

Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Väldigt mycket godsaker

Av Jessica - 13 december 2009 20:14

  

Foto: Jessica Rambäck


Ja, igår gjorde jag ju Rocky Road innehållandes ovanstående ingredienser, idag lussekatter. Det var tyvärr dålig fart i dagens deg, så jag är lite missnöjd. Men Rocky Roaden får toppbetyg! =)


Maken och jag åkte till Kungsmässan förut, när jag var klar med allt bakande och fejande här hemma. Köpte en del julklappar och så inhandlade jag en vit amaryllis, lite pynt och nu är jag så nöjd med hallbyrån. Där brukar jag ha ett litet julstilleben bestående av tre olika silverkrukor varav den ena innehåller en vit amaryllis, den andra vit novemberkaktus och den tredje en vit hyacint. Nu kan julen k-o-m-m-a! Nej, inte riktigt än, vi har en del kvar att handla och att göra.


När jag handlat färdigt och maken köpt en bok som han fick signerad på plats av Per Morberg, åkte darlingen hem till sin syster och hennes make på en visit. Själv kände jag att det var dags att åka hem och förbereda middagen, annars skulle det bli alldeles för sent. Måste ha maten klar och hunnit äta innan träningen, efter den planerade jag nämligen att krascha i soffan! Färdiggrejat för idag helt enkelt!


När jag satte mig i soffan stod glöggkannan på värmning, hackad mandel och russin samsades om platsen på bordet med Göteborgspepparkakor och hemgjorda lussekatter och vi tände tre ljus i adventsstaken. Mysigt!


Nu blir det Parlamentet och därefter åtminstone början av Solstorm; får se hur mycket jag orkar innan jag bara MÅSTE sova.


 
 
Ingen bild

Susanne

14 december 2009 00:25

Ohh vad "juligt" & mysigt =) Visst är det en härlig tid?! Själva har vi julpyntat och granen har kommit på plats, så nu njuter jag i fulla drag. Jag är ju den typen, som vill ha ALLT "juligt" framme i tid innan julafton, för att bara njuta & mysa.
Kram

 
Mamma

Mamma

14 december 2009 01:21

Hej i natten!
För en gångs skull var jag inne på FB och såg de stiliga julblommorna du/ni nu möts av då ni öppnar er ytterdörr...mycket vackra tyckte jag.

Ert lussefirande verkar vara som jag önskar mitt vore. =D Men det värmer mitt hjärta att läsa om er lycka, det vet ni väl ???
Hoppas såklart ni alla möts av en bra arbets/skolvecka.
Puss och kram till er alle tre !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards