jesson

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Snömannen övningskörde i morse

Av Jessica - 16 december 2009 06:46

pussmun  
Tack Micke, Karina och Susanne för era kommentarer.  

Det är verkligen en härlig start på dagen att få läsa och godkänna kommentarer. En egotripp utan dess like att se att ni verkligen läser min blogg och till och med tar er tid att skriva en och annan kommentar. Kram till er!


Vaknade kvart i fyra i morse. Undrade varför, men kunde ganska snart lokalisera det störande momentet. Någon var ute och körde den lilla snötraktorn... Låg kvar och kände ett förväntningsfullt pirr i magen. Såg framför mig ett 20 centimeters snötäcke och stora snövallar. Ganska snart gick det dock upp för mig att något inte stämde, jag hörde inget SKRA-A-AP mot asfalten utan bara ett konstant, lugnt motorljud...


Till slut var jag tvungen att gå upp och titta ut genom fönstret och till min besvikelse var asfalten lika svart och synlig som igår när jag gick och la mig. Ingen snö här än alltså! Hela Sverige har fått snö utom vi här på västkusten!     


"Snömannen" var tydligen bara ute och övningskörde, I FALL det kommer snö någon gång. Suck. Men jag undrar i mitt stilla sinne vad han gjorde ute så TIDIGT på morgonen... Hade han snöjour och höll på att somna, så han var tvungen att köra lite rally för att hålla sig vaken?


Oh well, nu är det som det är, och det är inget jag kan göra åt det. Bara att gilla läget, kanske vara tacksam för att vi slipper trafikproblem och av slask blöta skor.


Lätt panik inför kvällen har jag. Makens kusinbarn fyller år och vi har blivit ditbjudna ikväll. Det är alltid trevligt att vara där och umgås, men ikväll är det sista ordinarie Ki-box-passet för i år. Jag var inte nere förra veckan ju, utan hade siktat in mig på kvällens pass. Vill så gärna träna, speciellt med tanke på att det inte blev något helt träningspass igår... Hur gör jag?





 
 
Mamma

Mamma

16 december 2009 18:48

Hej var du nu än är...

Skönt att du skrev av dig om den otrevliga händelsen igår, och jag tror nog det var "änglahjälpen" som var på väg till den fallne mannen som du kände av...tror inte du det ???

Ang. ditt uppvaknande i morse och din besvikelse över svart asfalt så är jag faktiskt glad över att snön lyser med sin frånvaro, iofs så har det sagts att julen kan bli vit...och DET får den gärna bli =D

Hälsa man & son, pussa och krama dem från mig och självklart pussar och kramar till dig oxå !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

trevlig kompis

16 december 2009 18:56

jag e hemskt ledsen över din fröstratin att det inte blev en vit morgon.men den natten jag e ute och plogar snö istället för att bara flisa så ringer jag innan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards