jesson

Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Underbar lördag!

Av Jessica - 19 december 2009 10:03

pussmun  

Tackar mamma för kommentaren men huttrar bara av att läsa den. Hemskt att sitta inomhus med en pläd hela dagen. Jag HATAR att frysa!


Ska försöka fotografera sonen idag, men han har inte varit så pigg på att bli fotograferad det senaste året, så jag får se hur det går. Lyckas jag fånga honom  på bild under dagen mejlar jag ett foto till dig, mamma.


Igår efter jobbet åkte jag och handlade. Det var lugnt på Kvantum så dags på dagen som tur var. Hem och lagade tacolasagne. Mmm, det är så GOTT och igår smakade det bättre än någonsin. Jag hade fått till exakt rätt hetta. Som maken uttryckte det; "Det är precis på gränsen till att man börjar svettas - perfekt!"


När vi ätit klart kom kortleken fram och vi körde ett par partier Gin Rummy. Jag vann ena omgången, maken andra. Rättvist och bra och förutsättningarna för en fortsatt trevlig fredagskväll ökade därmed. Ingen som surade.   


Sonen och nya flickvännen (har inget smeknamn åt henne här på bloggen än, då jag endast träffat henne som allra hastigast när hon smet in på rummet igår kväll) var på Jul på Liseberg med några kompisar igår.


Mark kom hit och tittade på Ernst och Flash forward tillsammans med oss. Han hade med sig Hundarna och det var så roligt att träffa dem. Världens finaste Jack Russel-tjejer är det!


Idag skiner solen, det glittrar och glimmar i frosten utanför och jag är helt övertygad om att det här kommer att bli en kanondag! Jag ska, när jag är klar här, palta på mig ordentligt och gå en liten promenad, tror jag. Ta med mig kameran och bara njuta. Inviga mina fina "fotovantar" som jag köpt. Ja, det låter som ett kanonupplägg denna förmiddag.


Maken är och hjälper en vän med något byggprojekt hemma, så han blir nog borta ett par timmar, och ungdomarna sover. Jag smiter ut och iväg inom kort. Ha en underbar lördag!



 
 
Ingen bild

AMC

19 december 2009 19:29

igår var det nära att även jag startade en blogg, men kom aldrig till skott.
Foto vantar lät intressant:) det hade jag behövt i dag när familjen var ute och gick två timmar blev det, ner till havet och runt golfbanan helt underbart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards