jesson

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Vissa saker bara gör man

Av Jessica - 14 januari 2010 19:58

  


Tack fina AMC, pulsen gick ner så fort jag kommit till bilen! =) Lugna puckar alltså - men med tanke på drömmen jag hade i natt, som jag berättade om, förstår jag din oro. =)


Efter jobbet åkte jag hem, mötte och vinkade av maken på parkeringen gick in och åt lite, sen drog jag iväg till Friskis fast jag egentligen tänkt avboka träningen ikväll. Men eftersom sonen precis åkt iväg till en kompis och maken, som sagt var, åkte till Göteborg kändes det trist att sitta här hemma helt själv.


Det fanns inte många pass att välja på, de flesta var fullbokade, men jag bestämde mig för att köra en fuling... Åkte ner och kollade i receptionen hur läget såg ut inför indoor walking-passet. Det var fullt förstås, så jag bokade in mig på ett vanligt basjympa-pass. Det är bra träning och funkar det också. Tio över sex sprang jag dock ut till receptionen, fem minuter innan indoor-passet skulle börja och jag fick baskemej en plats! 21 personer hade kommit, en reserv hade plats 22 och så fick jag plats nummer 23! BINGO!


Bild: Jessica Rambäck


När jag tränat klart ringde jag sonen för att se om jag skulle åka och hämta upp honom. Han svarade inte först, och till slut gick hans mobilsvar igång... Till min förvåning hörde jag min egen röst säga något i stil med "Hej , det är Jessica. Tyvärr kan jag inte ta ditt samtal nu" bla, bla bla...


Då slog det mig: varför går jag "upp" med rösten i slutet när jag säger mitt namn i telefon? För att låta glad? För att jag är tjej? Gör killar likadant? Är det för att jag har flera stavelser i namnet? Dunno, och jag vet inte vad det spelar för roll heller...  Vissa saker bara gör man, tydligen. God kväll!

 
 
Ingen bild

Mica

15 januari 2010 10:53

Hej gumman, Enligt Fredrik Lindström är det pga din dialekt som du gör det. Det är därför Göteborgar och Värmlänningar låter så glada. Helt underbart låter det ialla fall. kram Mica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards