jesson

Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Tölö bud & taxi, var god dröj...

Av Jessica - 2 mars 2010 20:15

  

mamsen för din kommentar och för erbjudandet om att modella för mig. =) Jag kanske faktiskt skulle ta och komma och plåta din vardag, försöka beskriva och skildra helvetet med lungemfysem och KOL. Man måste ju inte bara ta positiva bilder? Såg vackra bilder på döda människor och krig igår till exempel... Det är inte vackert men bilderna var bra!


Någon mer som vill modella förresten? Jag kan ju försöka ta vackra bilder också! Hör av dig till mig i så fall. Eller om du har någon plats dit du verkligen tycker att jag borde åka för att plåta. Jag tar tacksamt emot tips! Var finns det extra gott fotoljus?


  

Bild: Jessica Rambäck

Ja, "Tölö bud och taxi i ett kör" kanske jag skulle kunna utveckla som affärsidé? Kommer hem efter jobbet idag, maken har redan åkt in till Göteborg och sonen skulle hämtas upp och köras till Hamravallen. Visst, no problem. Hade lite tid över så jag körde först till ICA - handlade middagsmatsingredienser, snus (not for me) bröd och lite annat fissel. Iväg till Hamravallen, släppte av pojken och därefter körde jag hemåt. Tänkte ett ögonblick att det funkar nog med spinningen ikväll. Om jag kör träning 18.30 till 19.30 så hämtar jag sonen sen...


Parkerade bilen på parkeringsplatsen, ställde upp kupévärmaren på instrumentbrädan, kopplade till strömmen och ställde in timern, öppnade bakdörren, lyfte ut handväskan, tog matkassen och där, under ICA-påsen, hittade jag ett benskydd! Men va f-n?! Suck, lastade in handväskan i baksätet igen, kopplade ur strömmen, ner med kupévärmaren på golvet på passagerarsidan och gav mig av. Det blir ingen spinning för mig ikväll, konstaterade jag...


Körde och lämnade benskyddet, VSD - very special delivery, och därefter åkte jag hem och lagade middag, beredd på att åka och hämta sonen halv åtta. Men faktiskt, han ramlade in här medans jag skrev detta inlägget - han fick åka med en lagkompis pappa hem, så jag behövde inte ut köra just då. Sitter nu dock och väntar på nästa körning. Maken ska slå mig en signal när han kommer hem med pendeln från Göteborg. Undrar hur det går för Frölunda förresten? Åh, skönt, Frölunda leder! =)


Nå, nu ska jag plugga lite foto, sätta in materialet i fina nyinköpta pärmar och plastfickor, pyssla och knåpa lite. Aaa, det blir en skön kväll ikväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards