jesson

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Glassboomerang

Av Jessica - 4 mars 2010 17:45

  

så mycket för kommentaren, Mica! Ursäkta mig för det jag ska säga nu, men jag känner mig lite småtyken idag, så jag sticker ut hakan, fyrar av en syrlighet - självklart med glimten i ögat - men bereder mig på en rejäl käftsmäll nästa fredag... Jag antar att ni gråter över förlusten häromkvällen, men inte ska ni göra det, det är ju bara hockey, hrmmm. Och förresten, ni kan ju flytta till Göteborg istället, så "slipper" ni heja på HV.  FRÖLUNDAAA!


Skämt å sido, det ska bli riktigt kul att ses nästa vecka - middag här hos oss innan konserten - hoppas det ska smaka? Det blir du, Kakel, AMC, Krig, maken och jag. Najs, najs. 


Idag har jag fått en härlig inspirationsinjektion tack vare Hjärntillskottseminariet på svenska mässan. Professor Hans Rosling inledde med sin fascinerande animerade statistik gällande världshälsan och jag tyckte hans föredrag var väldigt intressant och tankeväckande.


Därefter fick vi lyssna till en Pehr G Gyllenhammar som tyvärr inledde sitt anförande med att säga att han inte ville vara där, men att han ändå ställde upp. Näej, Pehr, det var ingen bra början, men jag lyssnade ändå till dig, eftersom jag inte sågar folk utan att ge dem en ärlig chans. Du tog dig lite mot slutet, men jag vet inte om jag skulle hoppa jämfota av glädje om någon bjöd in mig till din nästa föreläsning.


Det skulle jag däremot göra om jag fick chansen att höra Kjell Enhager igen! Han avslutade dagens seminarium och han var den största behållningen för mig personligen, utan tvekan! Älskade hans glassboomerang! "Pappa, jag vet att vi inte kan få en glass, men om vi kunde det, vilken sort skulle vi få då?" Ni som hört honom vet vad jag menar, och för er som inte gjort det säger jag bara: försök få tillfälle att göra det, du kommer inte att ångra dig! Applåder från mig Kjell; en kanonföreläsning!


 
 
Kära mor

Kära mor

4 mars 2010 21:41

Grattis till den lyckade dagen !!!
Tycker dock att det verkar mäktigt att lyssna till så många personer på raken, speciellt om en av dem är den Pehr jag tror (och som jag aldrig gillat), men han kan ju vara bra för andra. =)
Vi har faktiskt klarat oss från ytterligare strömavbrott, så när jag skrivit färdigt här ska jag luta mig tillbaka och kolla på web-TV och slippa frysa...för det har vi båda gjort tillräckligt idag.
Puss och kram till dig och de dina !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Camilla H

5 mars 2010 08:12

Fick chansen att lyssna på Tomas Enhager strax före jul ....vilken höjdare !

Ha en bra dag Jessica

 
Ingen bild

Mica

7 mars 2010 11:26

Oj oj, läste detta inlägget idag söndag och vågade nästan inte läsa klart för jag hade glömt vad jag kommenterat, men det var ju bara lite hockey;) Du får ingen käftsmäll på fredag bara en bamsekram. Ps Jag är ju född i Gbg och bott i Västra Frölunda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards