jesson

Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Småfix, vänsterstopp & Jessicahimmel

Av Jessica - 6 juli 2010 08:39

Oh, det blev så bra så igår, i mammas lägenhet! Jag satt och fikade med Sångerskan, Extra och Karina när sms:et kom från Bror att leveransen var på väg. Begav mig genast hem till mor och när grejerna väl kom började vi ivrigt packa upp och montera ihop soffan och fåtöljen, rullade ut mattan, placerade ut soffbordet och Bror fixade även till gardinerna innan vi nöjda begav oss hemåt för dagen.


Allt passade verkligen kanon, och nu är det i stort sett bara väggarna kvar att dekorera med diverse tavlor och lite annat småfix kvar som ska göras. Sen kan man åka hem till mamma och bara sitta och umgås. Det kommer att kännas konstigt att åka dit och inte greja med något för vi har hållit på där i en månads tid nu och det tar ju som bekant människan endast 21 dagar att bygga en vana... 
 

Nu ska mor bara bli fri från de muskelsmärtor hon dragits med i kroppen sen strax efter inflyttningen också, så tror jag att hon också kommer att känna sig riktigt nöjd och kunna trivas utomordentligt bra. Just nu överskuggar smärtorna allt och det är verkligen hemskt att se hur ont hon har hela tiden. Usch ja, hoppas, hoppas att det snart ger med sig!


Vi fick förresten besök från Eksjö här igår; Kakel har ett jobb att göra i Onsala och inget passar väl bättre än att han spenderar kvällarna och sover över några nätter här hos oss när han ändå är i faggorna?


Åh, jag måste också berätta att jag fått ännu ett fotouppdrag! =D På lördag ska jag nämligen fotografera ett bröllop! Jag känner inte brudparet överhuvudtaget, för de bor i Australien och jag har aldrig ens träffat dem. Men brudgummens bror känner jag väl för det är en av sonens bästa kompisar, vår "extrason". Han och vår son har berättat för mamma A och pappa D att jag älskar att fotografera och nu när deras äldste son kommer hit till Sverige för att gifta sig med sin australiensiska kärlek vill de gärna att jag ska hjälpa dem med lite bilder. Jag ser verkligen fram emot det här!


För att klara av uppdraget behöver jag nog dock införskaffa ett nytt objektiv. Standardoptiken (18-55) som medföljde när jag köpte kameran mår inte så bra sen jag tappade hela kameran i golvet i vintras. Tar jag många bilder börjar det låta väldigt illa och till slut fungerar det inte att ta några bilder alls, om jag inte låter kameran vila en stund emellan. Att sätta på zoomobjektivet (70-300) är inte ett alternativ, för då får jag nästan stå utanför Naturum, där vigseln ska ske, eftersom jag annars hamnar alldeles för nära motivet/n.

  
Jag har funderat ett tag på om jag ska skaffa mig ett 18-135 mm:s Nikonobjektiv, men när jag läste om det lite på nätet igår fick det ganska dålig kritik. Så jag kollade vidare och fastnade för ett 18-105 mm:s istället... Det ligger runt tretusen och jag tror jag måste nalla lite från mitt vänsterstopp och införskaffa det innan lördag. Helst skulle jag vilja ha en extern blixt också, men jag klarade mig ju utan den på förra bröllopet jag fotograferade, så jag kan nog vänta ett tag till med det.


Nu har det blivit dags att hänga ut en maskin tvätt på tork, sen ska jag fundera ut vad jag vill göra idag. Det är inget direkt beachväder, även om det är "Jessicahimmel" så kanske det blir en sväng till IKEA, där mamma sett ut ett litet pelarbord som hon vill ha att ställa mellan soffan och fåtöljen. Jag får se, jag har ju ett tag tänkt fixa med min fotovägg också. Jag har redan införskaffat ett antal valnötsramar till det projektet och kanske blir det det jag ägnar dagen åt, eventuellt hinner jag med både ock. 

 
 
Ingen bild

Mica

6 juli 2010 09:14

Kul för Kalle att vara i sånt härligt sällskap. Lite avis är jag. Grattis Jess till ditt foto jobb. Med tanke på de senaste bröllops bilderna kommer detta gå galant. Kram Mica

 
Ingen bild

AMC

6 juli 2010 10:07

Nu känns det som en evighet sen vi sågs. Tur att jag kan uppdatera mig på bloggen.
Du ser du är en eftertraktad fotograf:).Vad skönt att din mammas lgh är färdig. Berättade för mamma att hon också borde köpa en Sune.
Vi måste ses snart. Kram på dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards