jesson

Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Skärhamn, mycket skratt och grillkväll

Av Jessica - 17 juli 2010 12:49

  


Bild: Jessica Rambäck


Igår morse packade jag kameraväskan, hoppade in i bilen och styrde kosan mot Tjörn och Skärhamn. Där har jag aldrig varit förut och hade det inte varit för att sonen skulle mönstra av från flickvännens familjs båt hade jag inte fått möjligheten att ta massa vackra bilder därifrån. Medan jag väntade på att båten skulle anlända till gästhamnen gick jag runt och letade spännande och vackra motiv.


Mannen här ovan fångade mitt intresse eftersom han hade stora problem med att starta motorn i sin båt. Han höll på länge och väl och till slut plockade han som synes upp mobilen och ringde på hjälp. Åtminstone är det vad jag tror att han gjorde. Hur det gick för honom förtäljer dock inte historien, men jag hoppas för hans skull att det gick bra och att han fick en skön stund på sjön efter att jag och min nyfikna kamera lämnat honom ifred...


Jag fick kliva ombord på familjen P:s båt och där bjöd de på kokkaffe och macka. Det var första gången jag träffade sonens flickväns föräldrar. De var väldigt trevliga och vi hade riktigt mysigt där vi satt i solgasset och bekantade oss med varandra.


Tre timmar tog det att köra, tur och retur, men det var verkligen värt det. För det första för att vi fick hem vår son igen men även för att det var en trevlig utflykt och en väldigt vacker miljö. Sonen hade med sig en liten present i form av havssalt från Læsø, rensade makrillfiléer från den fisk som han själv lyckats fånga kvällen innan, samt en flaska vardera av Ga-Jol och Fiske Fjæs, vilka han själv inhandlat i en matvaruaffär i Danmark; utan att ha behövt visa legitimation! Han var bra förundrad över det, och beskrev att det var en märklig känsla att som sextonåring få handla alkohol till pappa...


På kvällen blev det ännu en dos Nickan och Polisen för vår del. Vi träffades här hemma hos oss och tog ett glas mousserande Rotari innan  vi cyklade till Forsgårdens golfkrog där det var grill- & trubardurkväll. Vi stannade dock inte kvar där eftersom grillbuffén var ganska begränsad och antalet gäster var få.


Istället cyklade vi vidare till Storgatan och hamnade på Cyranó, där vi åt finpizza och drack underbart gott rosévin. När vi var mätta och belåtna återvände vi hem till oss, satt ute och pratade, skrattade och spelade spel till klockan två på natten. Det var en underbart rolig kväll och jag kan inte minnas när jag senast skrattade så mycket som igår. Fantastiskt!


Idag blir det en cykeltur till ICA, där vi ska handla lite gott inför en grillkväll med Sångerskan och Pingis. Halv sju kommer de hem till oss och jag tror och hoppas att vi kommer att få en skön och trevlig kväll tillsammans med dem.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards