jesson

Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Maclös och länkfattig

Av Jessica - 16 maj 2011 20:06



Jahåpp, här kommer så bilden i sin helhet, den jag lät er tjuvkika på i morgonens inlägg. Syrénerna är det alltså som snart kommer att stå i full blom. Ja, de har redan kommit en bra bit på väg som synes och jag drömmer om att att få stoppa näsan i en rejäl bukett av dessa ljuvliga blommor och sniffa loss ordentligt! Mmm-ah! Det är jag och Ferdinand... Tyvärr har vi inga egna syréner, men jag får la smita ut en kväll och knycka några någonstans. ;o)


Jag är faktiskt väldigt glad att kunna visa upp denna bild för er idag, för det var på håret att jag inte skulle kunna det. Hur det kommer sig? Jo, vår Mac, som inhandlades i augusti förra året - vår ögonsten - var det något vajsing med sen en tid tillbaka. Skärmen var alldeles flammig. Och inte på utsidan utan på insidan på något märkligt sätt. Vi har skjutit på att lämna in den för en genomgång, men nu idag tog maken med sig den till butiken där den är köpt.


Jag hann säga till honom att lägga över mina senaste bilder i mappen "Maj 2011" på ett USB-minne, men nu har jag inga andra bilder än dem, som är nytagna, att leka med. Tur att jag redan gjort i ordning en del bilder innan han fick det här tokrycket och lämnade bort vår baby... Jag får hushålla med bilderna helt enkelt. Eller vänta på bättre väder så jag kan ut och ta nya! Ytterligare ett alternativ är att rota igenom den externa hårddisken som står här på skrivbordet också. Då kan det dyka upp RIKTIGT gamla bilder här, ska ni veta!


På grund av att vi lämnat bort datorn nu så har jag ju inte kvar alla mina länkar till de bloggar jag brukar besöka! Katastrof! Hoppas jag kommer ihåg alla adresser i huvudet, eller på annat sätt kan leta upp mina "favo-plejses". Du får dock gärna skriva din bloggadress i en kommentar till mig om du vet att jag brukar besöka dig, så du inte tappar en läsare. Fast du kanske har så många så att en borttappad själ inte spelar så stor roll? ;o)


Vadan detta ryck att lämna in datorn idag då? Jo, maken är fortfarande hemma från jobbet. Han var ju hemma förra veckan på grund av sitt onda knä och idag träffade han läkaren igen. Som sjukskrev honom ytterligare tre veckor! Det är en LÅNG tid att gå hemma för någon som är så rastlös som han. Hur det blir sedan vet vi inte, för Kungsbacka kunde inte skicka honom på röntgen eller undersöka honom på annat sätt inom de 90 dagar som vårdgarantin är. Det här ska han nu försöka kringgå genom att tillsammans med sin arbetsgivare leta reda på något annat landsting som kan hjälpa honom.

 
 
AnetteJ

AnetteJ

17 maj 2011 06:03

Hm klokt val , min dator skulle behövts en rundsmörjning för längesen , men jag vet inte om jag klarar mig utan så jag står ut med segheten mm mm
tänk så härligt med en uppfräschad Mac !!

Ha det fint
kram

http://www.jersmyrs-tillvaro.bloggplatsen.se

Jessica

17 maj 2011 06:29

Ja det är ju så man gör, man skjuter upp det istället för att ta tag i det direkt. Seghet får jag så det räcker på den här datorn, det ska gudarna veta... Den behöver sig egentligen en omgång också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards