jesson

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Teknikprylar på önskelistan

Av Jessica - 22 maj 2011 06:39


Ja, så här ser den ut, datorn som jag lånar denna vecka. Man ska inte göra så - låna något som är tusen gånger bättre än det man själv har, för då vill man ju bara HA! Och det vill jag nu. Ha! En Mac Book Pro eller varför inte en Mac Book Air?! Men egentligen behöver vi i första hand en ny bärbar PC. Detta i huvudsdak för att jag ska komma åt webbläsaren Internet Explorer, som jag måste ha när jag jobbar med Marks & JM:s hemsida. Internet Explorer görs nämligen inte längre annat än i Windows-versioner. Ett annat alternativ är ju att lägga in Windows på Mac:en, det är inte omöjligt, då skulle man kunna köra IE på Mac:en men då har man också alla problem med virus att ta hänsyn till... Suck!


Nå, nu har maken fått upp ögonen för det här med fotografering också, och han är sugen på att skaffa sig en digital systemkamera. Han kikar på Nikon förstås, eftersom han då kan dra nytta av de tillbehör jag redan skaffat, vilket ju är väldigt smart. Just nu har Siba ett par olika varianter till bra priser och det är Nikon D3100 för 4995 kr samt D5100 för 6995 kr. Själv är jag fortfarande inne på att skaffa tillbehör och då i första hand en extern blixt samt ett makroobjektiv. Mycket som står på önskelistan just nu, men vi får väl se var vi landar, och när.


Jag ser det ju egentligen som att det är jag som ska skaffa ett nytt kamerahus, att köpa tillbehör till och att maken ärver D60:n, men jag är inte riktigt säker på att han är inne på samma linje... ;o)


 
 
Cecilia

Cecilia

22 maj 2011 09:58

Kan du inte bara kolla hur sidan ser ut på internet explorer i PC genom att använda Adobe Browserlab?

http://www.scandianvianstuff.com

Jessica

22 maj 2011 11:25

Hmmm... Jag tror inte att detta löser mitt problem, men jag har aldrig hört talas om Adobe Browserlab förut, så jag får undersöka vad det är för något.

Problemet är som jag förstår det att one.com som de har sin webbplats på bara stödjer IE och jag kan alltså inte jobba med filerna annat än i IE. Jo förstås, jag kan göra dem i Dreamweaver, handknacka eller vad fasen jag vill, men när jag ska föra över filerna måste jag ju gå via one.com. See?

 
Susanne

Susanne

22 maj 2011 10:32

Hej svejs!

Har publicerat din fina vårblommebild nu! Välkommen in o kika och ha en toppendag!

Susanne

http://kandy.se

Jessica

22 maj 2011 11:21

Tackar,tackar. Självklart kommer jag och kikar, det gör jag ju varje dag. :)

 
Ingen bild

AMC

22 maj 2011 11:06

javisst är det lätt att vilja ha mer och mer? du kan få låna min mini pc så länge om du vill, tills ni fått köpt en pc. Ja det där med kamera tillbehör jag var inne på en extern bilixt men nu blir det ju mycket fotbollsbilder och kanske ett större objektiv skulle vara bättre för min del.

Jessica

22 maj 2011 11:19

Söt du är, men vi ska nog försöka klara oss. Det handlar ju om att ha massa filer sparade på datorn och så du vet... :)

Du har ju ditt 70-300 objektiv, funkar inte det? Jag tycker att mitt funkar bra just vid fotbollsmatcher faktiskt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards