jesson

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

100%-Jessica

Av Jessica - 23 maj 2011 21:10


Fantastisk bildkvalitet blir det inte när man som jag jobbar utan sitt älskade PhotoShop... Datordoktorerna hade aldrig sett något liknande vår flammiga skärm sa de när de pratade med maken idag, så de hade skickat datorn vidare och hur länge vi får vänta på den nu är det ingen som vet. Suck!


Men nu till mitt inledande påstående. Ja, jag tycker om mig själv. Helst när jag tar mig själv i kragen och gör något bra. Som att träna ikväll till exempel. Det är ju så himla roligt, det vet jag ju, och ändå har jag låtit mig själv bli en soffpotatis på sistone. Förutom att jag cyklar lite hit och dit och går min morgonpromenad då förstås. Jag njöt verkligen av indoor walking-passet ikväll! :D


Direkt när jag kom hem från träningen bokade jag in ett pass igen på onsdag kväll! Nu jävlar ska 100%-Jessica lockas fram från sitt gömställe! Gå från 4-6 dagars träning i veckan till  0 som jag gjort den senaste tiden är inte okej, men det är sådan jag är: antingen på eller av. Ger allt när jag väl ger mig in i något, annars är det ingen idé. Jag gillar inte att göra något halvhjärtat. Någon som håller med om att det är sååå JAG?!


Mamma brukar skoja med mig och säga att jag är som min ena morbror. Han uppslukas också helt av en ny idé eller ett nytt intresse han får. Sen kan han ge upp sin övertygelse för att genast grotta ner sig i något annat och glömma det som tidigare var så viktigt. Jag förstår honom så väl, så väl. Gör jag något, går jag verkligen in för det, tror på det fullt och fast och ger järnet men visar det sig att jag har fel är jag den förste att erkänna det och tvärt hoppa av projektet. Om jag inte tror på det jag gör kan jag lika gärna låta bli!


Men träning vet jag ju är bra, roligt och nyttigt, så varför leva utan det? Nej, gott att jag hittat kragen att dra i - hoppas den håller så jag inte tappar mig själv i marken!

 
 
AnetteJ

AnetteJ

24 maj 2011 06:42

Gud vad jag känner igen det där fniss. Tror det ligger i många kvinnors natur faktiskt. Vi vill hinna så mkt på en gång , satsar fullt ut utan att tänka på att man ska hinna oxå fniss..... om inte så e det en bra ursäkt ha ha !!!
Nu ger vi gärnet tjejen !!

Ha en toppen dag

http://www.jersmyrs-tillvaro.bloggplatsen.se

Jessica

24 maj 2011 06:51

Jajemän, det gör vi! =D

 
Ingen bild

AMC

24 maj 2011 09:09

heja dej:)

Jessica

24 maj 2011 17:03

Yay! Good to be back!

 
Ingen bild

Mica

24 maj 2011 10:04

Och jag skulle vilja på stå att det är ett typiskt drag för vattumannen!! Har en liten Tindra som är extremt av eller på. Två av mina närmsta vänner som är vattumänn är sådana. Den ena har du träffat "den gamle målarn". Han är så övertygad för varje ny sak han hakar på att han vill gärna övertyga hela världen att han hittat den rätta grejen. Vi andra står brevid och fnissar. Kram Mica

Jessica

24 maj 2011 17:02

Det är jag och Tindra, du vet... Förenade av stjärntecknet. =) Men min morbror måtte la ha ascendenten i Vattumannen då för han är född i början av november - typ Skorpion, eller? =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards