jesson

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Vem kommer att veta efteråt?

Av Jessica - 25 maj 2011 06:57


Felräknat - IGEN! (Och ett litet stavfel i citatet?) Det är inte första gången, och förmodligen inte den sista heller, som Camping har fel. Det här är hur som helst dagens citat på Göteborgs-Postens förstasida.


Jag funderar över om Camping kanske egentligen förutspådde den isländska vulkanen Grimsvötns utbrott? Han kanske inte alls är någon expert på att ta fram när Ragnarök ska äga rum, vilket han själv vill låta påskina, utan bara en jävel på att beräkna vulkanutbrott? I så fall var han ju ganska nära den här gången, får man tillstå.


Det bästa han kan säga, för att någonsin vara säker på när den riktiga undergången kommer, är väl att "från och med nu kan det ske vilken dag så helst - om det någonsin händer". Då är han på den säkra sidan, ingen behöver säga att han har fel och han behöver inte gå igenom sina beräkningar igen. Han kan då stå där och säga, när det börjar skaka rejält: JAG VISSTE DET! Eller hur? Inte för att det spelar så stor roll om han har rätt eller fel i det läget, för när allt är över, vem kommer att veta efteråt och minnas att det var han som hade rätt?!


    
 
Ingen bild

AMC

25 maj 2011 08:50

Jag undrar om han blev besviken eftersom det inte blev som han sade?? sen funderar jag lite på om en sådan herre är postitiv och njuter av livet eller bara ser fram emot jordens undergång??.
Klart jag sparar tidnigen till dig.

Jessica

25 maj 2011 19:35

Tror inte att han njuter en enda sekund av livet. Är han religiös längtar han väl efter att få sälla sig till de rättrogna på Guds högra sida, i evigheten, eller var de nu håller till. Tror du inte det?

 
AnetteJ

AnetteJ

25 maj 2011 17:15

Ja se dessa människor som tro sig veta allt !!! Känns lite olustigt var gång det kommer en ny tes ang jordens undergång. Jag hoppas vi får en föraning den dan det sker - om det sker :0)

Ha det fint
kramis

http://www.jersmyrs-tillvaro.bloggplatsen.se

Jessica

25 maj 2011 19:34

Jag tror det är bättre att inte veta. Bara ta vara på varje dag som man får och göra det bästa av den. Vilken dag som helst kan ju faktiskt vara den sista oavsett om det beror på undergång eller en olyckshändelse.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards