jesson

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Fanfar för en award!

Av Jessica - 23 november 2011 21:01




Ovanstående är ett citat från bloggväninnan Anettes blogg idag - missa inte att klicka på länken och hälsa på hos henne - och jag blev verkligen super-, duper-, jätteglad när jag läste det! Det är nog det snällaste någon sagt om min blogg - tror jag - och jag niger allra ödmjukast, ler och stoppar dessa ord långt in i mitt hjärta där jag ska förvara dem för alltid!


Vilken toppengo grej att få läsa när jag sjönk ner på skrivbordsstolen helt utsjasad efter att efter dagens arbete ha tagit hand om städning, tvätthäng (60 mörk - urk!) och stryktvätt här hemma!


För dig som följt min blogg ett tag kommer detta som en repetition och för dig som är nytillkommen läsare (välkommen) blir det en liten snabb presentation av mig själv, när jag här ger svar på de frågor som följde med awarden:
 

1. Varför började du blogga?
Så här skrev jag i mitt allra första inlägg, den 4 januari 2009, då bloggen hette katharsixtynine:

"Vaknade i morse - på årets fjärde dag - med ett ord från min dröm som dröjde sig kvar i mitt huvud; Katharsis. Visste direkt att detta måste användas till något, men vad? En rening...


Under dagens kyliga, soliga och härliga morgonpromenad fick jag så idén att börja blogga - och namnet på bloggen skulle naturligtvis ha med Katharsis att göra."


Ganska snart kom dock en annan tanke med bloggen också, och det var att min redan då svårt sjuka mor skulle kunna läsa om vad som hände i mitt och min familjs liv; få se bilder från vår vardag, omgivningarna och ta del av världen utanför. (Många har nog börjat av liknande anledningar, så jag är inte direkt unik där.)
 

2. Vilka bloggar följer du?
Oj, massor! Några kommer jag att ge mina utmärkelser till, så en del av svaret återfinns längre ner i detta inlägg. (= Men Photoshop-bloggar, fotobloggar, unga, ambitiösa tjejers bloggar och "kvinna mitt i livet-bloggar" hör till de absoluta favoriterna.


3. Favoritfärger?
Svart är klädfavoriten, men för övrigt gillar jag nästan alla färger. Det beror oftast på sammanhanget hur jag känner för en viss färg. Är dock lite extra svag för rosa.


4. Favoritfilm?

"Sjätte sinnet" glömmer jag aldrig! 
 

5. Vilka länder drömmer du om att besöka?

Jag säger som det gamla talesättet: "The world is like a book and those who don't travel read only the first page". Jag vill läsa alla böcker! ;o)


Jag har inte börjat följa några nya bloggar på sistone (usch, jag har lite dåligt samvete för det) så jag rekommenderar än en gång (förutom Anette) ett besök hos Angelica, Susanne och Josefin. Dessa kalaspinlgor får mina awards denna gång. Puss och kram till er! :o) Angelica är den duktigaste autodidakta bakhantverkare jag känner, Susanne är en tokrolig idéspruta som entusiasmerar mig och Josefin är en av mina absoluta favoritfotografer!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards