jesson

Direktlänk till inlägg 14 april 2012

Curlingfrälst

Av Jessica - 14 april 2012 13:13





Hade en riktig kanondag igår! Jobbade fram till lunch och därefter begav vi oss iväg ut till Vallda Golf & Country Club där vi bjöds på en härlig lunch. Kalasgott. Därefter hoppade vi in i bilarna igen och styrde kosan mot Göteborg, Lundby Strand och curlinghallen där. Så himla roligt!


Inledningsvis tänkte jag och flera med mig, att herre jösses, här kommer man väl att slå halvt ihjäl sig. Och när jag gjorde de första ansatsförsöken på min slidesula med kvasten under armen var det ganska vingligt, vill jag lova. Jag gjorde dessutom mitt i spelet en praktvurpa borta vid boet, men var inte på långa vägar ensam i hallen om att ramla under det två timmar långa spelpasset. Efter en stund fick jag dock ganska bra kläm på det hela och lyckades faktiskt bidra till att mitt lag, det blå laget, lag Nord vann över det vita laget, lag Syd! Tre poäng till oss. High five!


Efter passet åkte vi tillbaka mot Kungsbacka och mellanlandade hemma hos chefen i Onsala där vi bjöds på bubblande champagne i solskenet innan vi satte oss till bords och mumsade i oss ost och kex. Sen var det tävlingsdags igen och nu handlade det om Quiz. 15 frågor senare stod det blå laget som totalsegrare och vinsten blev tre flaskor vin som vi ska dela med oss av till det vita laget en majkväll hemma i Nellis växthus. Det kommer nog att bli en höjdarkväll även det! :o)


Vid sjusnåret blev vi skjutsade till Kungsbacka innerstad och landade på Esters där vi avnjöt ännu en härlig måltid, drack lite mer vin och umgicks. Sist men inte minst rundade vi av kvällen med lite barhäng och dans på Black Pearl. Halv tre släppte taxin av mig hemma. Somnade gott så fort jag berättat för maken som vaknat till om den lyckade kvällen och idag är jag en aning dagen efter, men det är det bannemej värt! 

 
 
Agneta

Agneta

14 april 2012 15:22

Vad roligt! Har aldrig testat curling faktiskt...
Ha en fin lördag!

http://www.agbl.wordpress.com

Jessica

14 april 2012 18:08

Mycket! Jag hade aldrig heller testat innan, men länge önskat prova, så det var en riktig fullträff! :o)

Detsamma! :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 25 november 2012 14:10


   

Av Jessica - 22 november 2012 19:41


Ja, du ser rätt, det står Skapica.se i min nya header. Och bilden repeteras i det här inlägget. Men lugn, det är som det ska vara. Sidan har inte blivit kapad och/eller saboterad. Jag har pratat om det här ett tag, och nu börjar jag så smått fl...

Av Jessica - 22 november 2012 05:33


Det finns mycket vackert att se även den här årstiden om man bara tittar. Åkte förbi NK på Östra Hamngatan igår kväll och där hade de så fin julbelysning. Som kransar av ljus runt NK-loggorna på fasaden. På Kungsgatan syntes kungakronor med båd...

Av Jessica - 21 november 2012 05:46


Äntligen onsdag - en härlig dag! NyVana i småregn igår - tre personer var vi som traskade iväg, trotsandes mörkret och kylan. Det är skönt att trampa fram där i urret och framför allt är det skönt när man är hemma igen. Då är man värd en klapp på axe...

Av Jessica - 20 november 2012 05:40


Igår efter jobbet var jag så trött, så trött. Jag skulle åka och träna men hade ingen ork alls i kroppen. Med ett tryck över pannan, frusen och halvkymig, kröp jag till kojs redan vid åttatiden. Skulle läsa men somnade. Jag var vis som en gamma...

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards