jesson

Alla inlägg under november 2009

Av Jessica - 5 november 2009 06:53


Ingen träningsvärk än - jag kanske är mer fit än jag tror! =)


Idag ska det bli snö sägs det. Det är mysigt, men dessvärre kommer väl den snö som faller här på västkusten snart att smälta bort igen. Jag har beställt tid för att skifta till vinterdäck. Fick tid först nästa vecka, på måndag, så det gör ju ingenting om det blir barmark och bra vägförhållanden fram tills dess.


I kväll blir det värdmöte på Friskis ett par timmar, för övrigt blir det nog en lugn hemmakväll vid TV:n. Får väl köra någon maskin tvätt i och för sig, och fixa lite middag, men jag har alltså inga planer på några världsomvälvande projekt ikväll. Allt får ha sin gilla gång helt enkelt - denna sköna vardagslunkstorsdag.

Av Jessica - 4 november 2009 21:50


Bäst att passa på och skriva ett inlägg nu ikväll, för jag vet inte om jag kommer att klara av att ens lyfta armarna i morgon... Helt slut är jag. Xtravaganza och jag var på Friskis och körde ett KiBox-pass nu ikväll. Det var tufft, det var kul och det var jädrar i min låda skitjobbigt! Jag är ju inte direkt träningstypen som kör lugnt och känner efter, ens om jag kör ett helt nytt pass. Jag kör på tills det tar emot, typ. Det sista väste jag fram till Xtravaganza "jag orkar inte mer, jag orkar inte mer". Plötsligt förstår jag precis hur makens bror mådde den där svensexedagen då han stod i hockeymålet... Geee. Det blir nog ett pass KiBox nästa vecka också, dock. =) Xtravaganza verkar vara född till det här - hon trivdes som fisken i vatten. Way to go girl!


Himla tur förresten, att jag redan bakat bullarna, som jag tänker bjuda mina kolleger på på fredag. Ja, jag är kökschef på jobbet denna veckan, och eftersom jag dels visste att det skulle renoveras här hemma denna veckan och jag ju brukar värda på torsdagar, tänkte jag faktiskt redan när jag bakade förra veckan, att det nog får bli "upptinade-frysta-bullar-fika" från mig denna gång. Knåda deg i morgon är nog inte det som står överst på min önskelista.


Har aldrig tagit ut träningsvärk så här i förskott förut, men visst vore det konstigt om jag INTE får det efter ikväll?! Nu är det dags för mig att dra mig in till sängkammaren med en god bok. Kanske det sista jag skriver denna veckan med andra ord - men då vet ni varför; det är för att mina armar inte fungerar som de ska. He he... Skrattande





Av Jessica - 4 november 2009 06:50

pussmun   

Snygge Lars, fotbollsnörd eller inte - du har rätt, jag älskar dig! Och jag ska nog kunna hitta på något på egen hand under tiden det är fotbollsmarathon. T ex ska jag till Friskis en timma ikväll, och så ska jag laga lite mat till min familj. Troligen hamnar jag här vid datorn en stund och därefter finns det alltid något jag kan läsa innan jag lägger huvudet på kudden för att sova.  


Men det är till kvällen. Innan dess ska jag ge mig ut i den iskalla morgonen för att ta mig till jobbet. Jag har mycket att göra idag, så jag kommer att börja jobba riktigt tidigt, för att få undan en del saker. Sticker till jobbet strax efter sju idag, har jag bestämt.


God onsdag!


Av Jessica - 3 november 2009 07:08

  




















Det  var så skönt att träna igår. Inte helt lätt att göra alla rörelser men det var bara att hänga på. När ledaren visade hur vi skulle stå i skulderstående trodde jag aldrig att jag skulle komma ens i närheten av det. Men det gick ganska bra. Där stod jag med benen rakt upp i luften, stödd mot skuldrorna och armbågarna. Galet, men f-n det gick!


Nu sover sonen på soffan, hallbyrån står i köket, hallgolvet och golvet i hans rum är täckt av papp, taken är målade och väggarna är spacklade. Hoppas det kommer upp lite tapeter på väggarna under dagen idag.


Efter jobbet idag ska jag åka till mor och far. Här hemma blir det fotboll på TV från klockan sex till elva eller något sånt. Jag blev förvarnad om detta av maken igår, så det passar ju väldigt bra att jag ska till mina föräldrar just idag.



Av Jessica - 2 november 2009 18:17

Ja! Ja! Ja! Det ska äntligen bli av! Till slut ska jag bryta min träningskoma och nu är det bara 45 minuter kvar tills jag är igång igen! Yes! Nu har jag varit sjuk tillräckligt den här hösten - har liksom mitt gjort så att säga. Det ska bli så himla skönt! Friskis here I come!


Idag har det varit en typisk novemberdag. Grått, regnigt, kyligt och jag har frusit hela dagen. Brrr! Tur att det snart är jul och nyår, för då är det snart januari och väl över på andra sidan nyåret är det snabbt dags för vår igen! Ja, jag vet - en dag i taget, lev i nuet och allt det där. Men när det är så här grått måste det väl vara lagligt att längta åtminstone lite till våren! Eller? Är det inte en del av att vara människa - att längta? Men man får ju inte längta ihjäl sig utan finnas här och nu också! Så jag styr kosan mot Kabelgatan, äntrar yogasalen, koncentrerar mig på min andning, utför solhälsningen och alla andra fantastiska rörelser. Jag är här. Jag är nu. Leve livet!

Av Jessica - 2 november 2009 06:37

good morning  

Det är måndag, helgen är slut och det är dags att gå till jobbet igen. Helgerna går så FORT - det är helt otroligt!


Igår kväll gjorde vi i ordning i sonens rum, så att målarna kan sätta igång direkt nu på morgonen. De flesta av hans grejer står nu på lilltoa, i vardagsrummet och resten i en fin gruppering mitt på golvet i hans rum. Det är lite upp och ner här hemma med andra ord, men snart blir det fint och ordning och reda igen. Darlingen blir hemma från jobbet idag, för att styra upp det hela, men jag fattar inte hur han ska stå ut med ett gäng hantverkare som ska brôta runt här. Tacksam är jag dock för att han gör det.


Idag ska vi till skolan, maken, sonen och jag. Det är dags för första utvecklingssamtalet på gymnasiet för sonens del. Spännande!


I kväll har Xtravaganza och jag bokat in oss på ett yogapass på Friskis. Ska bli gott att komma igång med träningen igen efter några extremt sega veckor. Nu mår jag bra och det ska bli så skönt att återgå till det normala - att återuppta mitt aktiva liv! =)

Av Jessica - 1 november 2009 15:54

Söndag eftermiddag, IFK Göteborg vs AIK gäller på TV just nu. Maken, Mark, sonen och Dockan sitter bänkade. Men inte Jessica, hon sitter hellre här under sin korkek och redigerar foton som hon publicerar på Facebook... Blev halvt ihjälskrämd för en stund sen när "vi" gjorde mål och det applåderades våldsamt och glädjetjuten ljöd så jag tror Marks trumhinna sprack nu, om den inte redan gjorde det igår, när makens systerdotter körde in en självlysande partypinne i örat på honom! Ouch!


Det var en så bra fest igår. Kommer runt knuten på huset och där står "Tappat hakan-Håkan" som är på bilden i föregående inlägg, och skrämmer oss. Möts därefter  i entrén av Jack Sparrow, Marie Antoinette, pirater, "döingar" och alla möjliga sorters varelser.


Sen var det poängpromenad. Runt i huset, ner i källaren, där en kompis till "Håkan"(?) välkomnade oss, upp på andra våningen där vi fick stoppa handen i glasburkar med diverse slemmigt innehåll. "Gissa antalet grejer som ligger här i", och trots att jag visste att det inte var på äckliga saker på "riktigt" hade jag svårt för att verkligen rota runt i första burken med slime... Yuck! Men så bra anordnat! Attack bakom skynket som gjorde att en av tjejerna i sällskapet höll på att riva hela inredningen. Skrattande Ja, jag säger då det. Jag å andra sidan hade ju naturligtvis tjuvkikat in genom hålet och upptäckt att det stod en person där bakom, så jag var beredd på att jag skulle bli attackerad... Ha ha ha! Jag är allt en riktig hare! Ruin the fun, bara så där...


Efter tävlingen serverades det drinkar och därefter satte vi oss till bords och avnjöt en god måltid. Trevligt resten av kvällen hade vi också och när jag gick och la mig strax efter klockan två i natt var det med ett leende på läpparna. Kanon-Halloweenfest! =) 


Oj! 1-1 i matchen - nu blir det fram med snaran snart... Deppig stämning vid TV:n nu kan jag säga.


Av Jessica - 1 november 2009 02:10


Kul fest, men Håkan här var så störig...


  

Foto: Jessica Rambäck

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards