jesson

Alla inlägg under april 2012

Av Jessica - 15 april 2012 20:42



Kom precis hem från en underbar fotorunda som förde mig till Gottskär, Smarholmen, Lerkil och Vallda Sandö.  Hav och salta vindar är som balsam för själen. Ahhh...

Av Jessica - 14 april 2012 20:07




Har just klickat hem den här ursöta Twelwe South bookbook:en till min nya iPhone! Läcker va?

Av Jessica - 14 april 2012 13:13





Hade en riktig kanondag igår! Jobbade fram till lunch och därefter begav vi oss iväg ut till Vallda Golf & Country Club där vi bjöds på en härlig lunch. Kalasgott. Därefter hoppade vi in i bilarna igen och styrde kosan mot Göteborg, Lundby Strand och curlinghallen där. Så himla roligt!


Inledningsvis tänkte jag och flera med mig, att herre jösses, här kommer man väl att slå halvt ihjäl sig. Och när jag gjorde de första ansatsförsöken på min slidesula med kvasten under armen var det ganska vingligt, vill jag lova. Jag gjorde dessutom mitt i spelet en praktvurpa borta vid boet, men var inte på långa vägar ensam i hallen om att ramla under det två timmar långa spelpasset. Efter en stund fick jag dock ganska bra kläm på det hela och lyckades faktiskt bidra till att mitt lag, det blå laget, lag Nord vann över det vita laget, lag Syd! Tre poäng till oss. High five!


Efter passet åkte vi tillbaka mot Kungsbacka och mellanlandade hemma hos chefen i Onsala där vi bjöds på bubblande champagne i solskenet innan vi satte oss till bords och mumsade i oss ost och kex. Sen var det tävlingsdags igen och nu handlade det om Quiz. 15 frågor senare stod det blå laget som totalsegrare och vinsten blev tre flaskor vin som vi ska dela med oss av till det vita laget en majkväll hemma i Nellis växthus. Det kommer nog att bli en höjdarkväll även det! :o)


Vid sjusnåret blev vi skjutsade till Kungsbacka innerstad och landade på Esters där vi avnjöt ännu en härlig måltid, drack lite mer vin och umgicks. Sist men inte minst rundade vi av kvällen med lite barhäng och dans på Black Pearl. Halv tre släppte taxin av mig hemma. Somnade gott så fort jag berättat för maken som vaknat till om den lyckade kvällen och idag är jag en aning dagen efter, men det är det bannemej värt! 

Av Jessica - 13 april 2012 06:23



Klädsel: jeans och låga skor, ev. en tjock tröja. Medtag bästa lek- & partyhumör. Tja, något sådant står det i inbjudan till dagens hemliga jobbaktivitet. Tänk om vi ska få köra en sån här cool bil? Jag har ingen som helst aning om vad det blir, men är säker på att det blir något roligt i alla fall... 

Av Jessica - 12 april 2012 06:01




Tittar tillbaka på en vecka med mildväder och mycket regn men idag har vi någon grad minus i Kungsbacka igen och regnandet har upphört. Handskarna ska alltså åter plockas fram inför cykelturen och regnbyxorna kan läggas undan för den här gången. Skönt. Jag känner mig helt sprallig i kroppen och det är en megaskön känsla efter den senaste tidens under isen-period. 

Av Jessica - 11 april 2012 05:35



Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken. Jag ropade lite för tidigt tror jag, för jag fick ge upp efter några timmar på jobbet igår. Så vissen... Näsan och framförallt ena ögat rann så det stod härliga till. Bara till att retirera, återvända hem och bädda ner sig i sängen igen med näsdukarna, nässprayen och ljudboken i högsta hugg. Vilket nederlag! Kände att jag var rejält trött på min fejlande lekamen igår. Men idag du - då är jag på gå´t igen! Ain´t no stopping me now! :o) Framåt! Yee-haw!

Av Jessica - 10 april 2012 05:48



Ett sådant busväder! Några fåglar konfererar upprört utanför mitt fönster, regnet, vinden och mörkret till trots. Jag tror kanske frugan Fågel inte är så nöjd med isoleringen i boet. Eller ja, något är det, eller också är det helt enkelt normalt för fåglar att vara igång och kvittra såhär dags på morgonen oavsett väderlek.


Själv känner jag mig så utsvulten på utomhusluft att jag faktiskt ser fram emot att få dra på mig regnstället och cykla iväg till jobbet här i motvinden om en stund. Mysigt!


Det kommer nog i och för sig att bli jobbigt i blåsten och det piskande regnet, men väl på plats kommer jag att känna mig nöjd, glad och stolt över att vara igång och på benen igen efter den här segdragna förkylningen. Har bara nyst tre gånger än idag, och det är bara ena ögat som rinner, så ja, jag är på bättringsväg och det känns för jädra bra! Wee-hoo!

Av Jessica - 9 april 2012 07:35



Ojdå, vilken grådag man vaknade upp till här idag då... Regnet smattrar mot rutan, himlen är jämngrå och idag är jag glad att jag inte är hundägare. För jag kan sitta här inne, med min kaffekopp, kika ut på gråvädret och bara njuta av skenet från mitt tända ljus på skrivbordskanten. Visserligen är det lite löjligt att slösa på det goda doftljuset när jag sitter här med min bomtäta näsa, men det är hur som helst vackert och fridfullt att titta på.


En "extrasöndag" inleder alltså den här veckan och idag ska sonen ge sig iväg på träningsläger. Nästan hela påsklovet lägger han på fotbollen (han kommer hem på torsdag) medan maken och jag fortsätter att kurera oss. Jag reflekterar över att det här blir en påsk att minnas. Inte för att den har varit så himla rolig utan för att vi har varit så förkylda och hängiga.


Tur att vi inte bokat med våra vänner från Eksjö att vi skulle träffas i påsk, för den här helgen har varit uppe på tapeten när vi pratats vid. Vi ska ses om ett par veckor istället och då tänker jag minsann vara frisk som en nötkärna!

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards