jesson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jessica - 6 augusti 2011 05:29


Igår kväll var maken på Hamravallen. Han hade hand om inträdet till matchen mellan Tölö IF:s och KIF:s A-lag. (Tölö förlorade )=) Själv tog jag mig en innekväll, den första på väldigt länge, känns det som. Jag kröp upp i soffan, tände ljus och knäppte på TV:n.

     


Nu försöker jag jaga bort det kyliga morgonljuset med några tända ljus vid sidan om skrivbordet. Ganska mysigt faktiskt... Inte en kotte syns till ute, hela huset är knäpptyst och hade det inte varit för att himlen är igenmulen hade jag varit kanonnöjd denna tidiga lördagsmorgon. Ikväll ska vi nämligen ställa till med kalas! Maken som fyller år i morgon ska firas och jag hoppas verkligen att vi får finare väder till kvällen så vi kan sitta ute och njuta...

Av Jessica - 5 augusti 2011 19:29




Vad passar väl bättre än att i augusti månad ta tag i sitt liv; ta bättre hand om sig själv, skaffa bättre vanor och motionera mera till exempel?


För all del, jag har en del fysiska träningskompisar som gärna följer med på Friskis och ut och går när de kan, men jag tänkte faktiskt fråga dig som läser det här om du också vill bli träningskompis med mig?


Tipsa om kul och bra träning kanske? Hänga med på Friskis? Komma med förslag på god och nyttig mat skulle också kunna vara ett inslag under den här kategorin faktiskt - det hänger ju ihop, liksom. Har du några fler idéer är jag öppen för förslag.


Maken är nämligen tyvärr inget vidare stöd för mig, när det gäller det här med träning och bättre vanor och jag är trött på att behöva kämpa helt själv. Jag är ganska bra på att dra i, peppa folk och få med dem på saker och ting, men det finns sällan någon där som peppar mig när jag behöver det. Jag vill träna ofta och mycket och jag vill dessutom gärna gå ner ett gäng kilon - typ tio - så efter semestern är det tuffa tag som gäller för min del!


Jag är med på funbeat.se - anmäl dig gärna du också, så kan vi kolla varandras träning där, peppa varann, nördprata om träning - vilket inte intresserar alla mina läsare - och riktigt grotta ner oss i ämnet. Jag vill att det ska stå träningsfreak i pannan på mig till slut. Vad säger du? Är du på? I så fall KÖR vi! 


  • AMC, wanna be my PT?
     
  • Anette J, dig räknar jag redan med, så vi ses på funbeat! ;o)

  • Någon mer som vill anmäla sig? Då går det bra från och med nu! Välkommen! :P

Av Jessica - 5 augusti 2011 18:11


Spinningpasset i morse var kanon! Vi fick titta på massa fina foton på filmduken, se en rolig film med en av ledarens kompisar som motionerade på en trehjuling och så avslutningsvis lyssna till och titta på den här ursöta låten/filmen:



Ledaren lovade köra detta sommarpass igen till vintern, så det ser jag fram emot nu. Man får ju börja samla på sig lite saker som gör att man kan lämna sommaren bakom sig här så småningom, och då får den här godbiten ligga med i min lilla "vinterask". Vad fyller du på ditt förråd med?

Av Jessica - 5 augusti 2011 09:00




På grund av regn idag blir det inget med det, men igår efter marknaden åkte vi ner till Ståvalla och en strand ingen utav oss varit på tidigare. Där var väldigt fint och väldigt sandigt, men det fanns en och annan gräsplätt att slå sig på också samt bra toaletter och en kiosk som serverade jättegott kaffe! Toppen, verkligen. 


 

Av Jessica - 4 augusti 2011 19:52




Darlingen och sonen kom just hem från träningen. Tur det, för jag tyckte precis att krokodilen på baksidan rörde sig - eller var det bara inbillning? Jag skickar ut maken till grillen så får vi se hur det går...

Av Jessica - 4 augusti 2011 18:08





Kungsbacka marknad var det idag, och vi tog en sväng dit efter det att jag kört ett indoor walking-pass på Friskis, maken varit på sjukgymnastiken och även träffat sin läkare som sjukskrev honom ytterligare ett par veckor... Fullt av sköna människor var det i innerstaden, mycket att titta på och så träffade vi dessutom Messis matte och Lill-matte.


                 


Messis matte gör skuggfigurer på sin tunika och undrar om min make kan lista ut vad de föreställer... Eller? (Jag gissar på en hånleende, orädd gubbe - med framåtböjd tuppkam - som skrattar åt ett hårigt monster?)














Av Jessica - 4 augusti 2011 10:23



Vad är nu det här då? En sällsynt blå jättesvamp som poppat upp i skogen? Det ser väl lite skumt ut, men här kommer förklaringen.


Igår kväll siktade vi en luftballong en bit härifrån. De glider förbi här med jämna mellanrum, men än så länge har det varit dåligt med ballonger över Hede i sommar. Tills igår då...




Jag tog fram kameran och fotograferade förstås, och när jag tagit ett par bilder började det se konstigt ut, som att ballongen sjönk och skulle landa. Jag tänkte genast på ballongincidenterna jag läst om i G-P igår morse. Hur skulle det här sluta?




Lägre och lägre sjönk den och mer och mer varmluft sprutade de in i ballongen...


   



Till slut var de så nära marken att de pratade med några nyfikna som samlats uppe vid kyrkan - de skulle landa i Fjärås hade de sagt enligt några småtjejer. Huruvida de lyckades ta sig ända till Fjärås vet jag inte, för när de försvann ur sikte gick jag hem. Någon krasch i Hede blev det dock inte efter vad det verkar.


Hemma väntade maken som undrat vart jag tagit vägen. Maten var klar precis när jag sprang ut med kameran i högsta hugg, så han hade redan ätit när jag kom tillbaka.


Senare på kvällen kom Nickan och Polisen över tillsammans med Polisens son och en annan grannkille. Det blev ett par omgångar Skip-Bo, varav maken vann en gång, Polisen en och grannpojken två. Tur att det inte gick bättre för oss Rambäckare, för då undrar man ju vad man hade mötts av för något på balkongen i morse. Denna gången var det "bara" en krokodil... GULP!









      

Av Jessica - 3 augusti 2011 17:46


Idag har vi fått några timmar ute på Smarholmen igen. Sååå skönt och underbart! Ursäkta om jag är tjatig, men det är liksom havet som gäller dessa dagar - det är bäst att passa på! 22 grader var det enligt uppgift i vattnet  idag, det fläktade alldeles lagom på land och solen gjorde sitt jobb med att smeka in lite solbränna på huden. Eller ja, ganska mycket solbränna faktiskt - jag sitter och småhuttrar så här efteråt...


Vi fick sällskap av makens ena systerdotter samt en av Extras döttrar på vår klippa. Riktigt, riktigt trevligt var det att få prata lite med dem; tiden bara sprang iväg!


I trettiogradig värme traskade maken och jag därefter Stadspromenaden och det var varmt och flåsigt. Duschen efteråt var helt gudomlig (och välbehövlig) kan jag lova! Liksom något kallt att dricka...


 


Ishinken på bilden här ovanför har blivit en riktig sommarfavorit. Den ska bara fyllas med lite saltvatten och dekoreras med en eller annan tångruska också tycker jag, då blir den helt perfekt! Inga öl eller cider ligger på kylning ikväll, men till helgen hoppas vi få användning för hinken igen för då ska här ställas till med lite kalas minsann. :) Tills vidare dricker jag en kylskåpskall Loka och önskar en trevlig kväll! 


  

Tävlingar & utmaningar

Just nu pågår inga tävlingar eller utmaningar.

Min fotoblogg!

Skapica Photography

     

Instagram - SnapWidget

Motionssällskapet

3 besvarade frågor
Dagens citat

Veckans planer

Läser/lyssnar på just nu

 

 


 

 

   

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Jag på Spotify

Follow me on Spotify

Följ bloggen

jesson

Follow on Bloglovin

Följ mig på Twitter

 

Samarbetspartners:










 

 
Just nu buzzar jag ingenting...

     

Fler besökare

Bloggpunkten.se Toppbloggare

Blogglista.se bloggar



Vad händer i Kungsbacka?

Från när & fjärran?

Flag Counter

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards